BLOG

Ako hodnotíme zmenu značky Briliant na Mikuš Diamonds po 5 rokoch?

Ako hodnotíme zmenu značky Briliant na Mikuš Diamonds po 5 rokoch?

Môžeme to nazvať akokoľvek. Rebranding. Redizajn. Refresh. No fakt je, že v roku 2017 sme prešli zásadnou zmenou. Po 20 rokoch pôsobenia na trhu pod značkou Briliant sme sa rozhodli vniesť tradíciu a rodinný charakter našej spoločnosti aj do nového názvu – Mikuš Diamonds. Čím všetkým sme si odvtedy prešli a ako hodnotíme tento symbolický aj praktický krok vo vnútri nášho rodinného klenotníctva?

Drahokamový prívesok Tender Mini, biele zlato, ružové zlato

Drahokamový prsteň Albacette z ružového zlata

Predstavujeme vám Prsteň Albacette. Na výrobu sme použili prírodné materiály: ružové zlato, ruženín, ametyst, peridot, diamant. Cena od 1380,00 s DPH.

Pozrieť šperk

Nová etapa spoločnosti

Názov Briliant bol v čase vzniku v poriadku, ale po rokoch akoby dostatočne nereflektoval našu víziu a misiu. Veľakrát sme dostávali od ľudí odozvu v zmysle: „Je úžasné, čo všetko robíte, ale v podstate ani nevieme, že ste to vy!“ A tak sme sa rozhodli otvoriť zmene, pritom sme však nestratili svoje vlastné hodnoty. V zákulisí tejto veľkej zmeny sa však odohrávala malá dráma. 

„Spočiatku sme totiž plánovali iba „refresh“ nového loga Briliant – aj sme sa pustili do tejto realizácie – no prakticky vo finále sme sa akosi prirodzene s mojím bratom Martinom Mikušom rozhodli pre oveľa väčší krok,“ prezrádza začiatok novej cesty obchodná riaditeľka a dizajnérka Iveta Zimková Mikušová.

Ako hodnotíme zmenu značky Briliant na Mikuš Diamonds po 5 rokoch?
I keď bola zmena mena roky na stole, bol to skutočne významný míľnik. Dať meno Mikuš do názvu spoločnosti znamenalo prepojenie súkromného a pracovného života. „Inými slovami odvahu postaviť sa za to, čo robíme. No presne o to nám išlo! Tešíme sa, že zákazníci toto ,gesto‘ prijali pozitívne, i keď, pochopiteľne, isté obavy sme mali. No ako sa hovorí: ,Obavy si nechaj pre seba a s odvahou sa podeľ o celý svet‘. A v týchto dňoch je to 5 rokov, odkedy sme sa predstavili svetu ako Mikuš Diamonds,“ usmieva sa I. Zimková Mikušová.

A ako sa na to pozerá náš expert na drahé kamene a výkonný riaditeľ Martin Mikuš? 

„Z môjho pohľadu môžem povedať, že vďaka tejto zmene nás vnímajú klienti ako slovenskú rodinnú firmu prakticky na prvé počutie. Pre nás je to veľakrát aj argument k tomu, prečo sú šperky Mikuš Diamonds vo vyššej cenovej kategórii. Kvalitná práca, prirodzene, niečo stojí, všetky naše šperky totiž vyrábame ručne v klenotníckej dielni v Trenčíne. A tieto podstatné faktory akoby do seba krásne a zmysluplne zapadli, keď sme tento rok otvorili našu vysnívanú vlajkovú loď – Klenotnícky dom v historickom centre Trenčína.“

Ako hodnotíme zmenu značky Briliant na Mikuš Diamonds po 5 rokoch?

Zažite šperky na vlastnej koži

Inak povedané, ľudia sa o nás nedozvedia len sprostredkovaným spôsobom, ale všetky veci, ktorými žijeme, vďaka ktorým robíme život našich klientov krajším, to všetko môžu v týchto reprezentatívnych priestoroch priamo zažiť. Napríklad. Počas tohto leta sme tu širokej verejnosti sprístupnili našu dokonalú repliku uhorskej kráľovskej koruny (od 1. septembra dostupnú každú prvú a tretiu sobotu v mesiaci od 10,00 do 16,00 hod.), takisto plánujeme školské exkurzie v rámci prehliadky koruny a nedávno u nás vznikla aj letná škola gemológie, ktorú, veríme, zopakujeme aj budúci rok.

Ako hodnotíme zmenu značky Briliant na Mikuš Diamonds po 5 rokoch?

Toto všetko by však nemohlo úspešne prebehnúť ani bez nášho neviditeľného hrdinu, ktorým nie je nik iný ako technický riaditeľ Mikuš Diamonds Juraj Plško. Okrem toho, že má na starosti množstvo rôznorodých procesov, bez ktorých by veľa vecí nefungovalo, od roku 2010 pôsobí v Slovenskom gemologickom inštitúte ako znalec v odvetví drahé kamene, klenoty a šperky. Jeho pohľad je v tomto smere širokospektrálny, presne ako práca, ktorú robí.

Ako hodnotíme zmenu značky Briliant na Mikuš Diamonds po 5 rokoch?

Nová identita spoločnosti bolo správne rozhodnutie

„Rebranding bola vskutku veľká výzva a, úprimne, nebola to prechádzka ružovou záhradou. Správne načasovanie jednotlivých krokov, ktoré zahŕňali úlohy pred oficiálnou zmenou a následne aj kroky po zmene, nám dali zabrať. S odstupom času však môžem potvrdiť, že zmena značky bolo správne rozhodnutie a úsilie do toho vložené nám prináša svoje ovocie – napríklad i takouto spontánnou odpoveďou našej klientky na otázku: Zmenilo sa niečo po vašej svadbe? ,Nezmenilo sa prakticky nič (okrem ďalšieho Mikuša na ruke :-). Tým sa potvrdilo to, čo sme posledných takmer 6 rokov k sebe cítili‘."

Ako rodinu však nevnímame iba čelných predstaviteľov spoločnosti, ale prakticky všetkých, ktorí tvoria značku Mikuš Diamonds – od výroby až po predaj. Presvedčili sme sa o tom najmä v uplynulých pandemických rokoch, kedy nebola situácia ľahká pre nikoho z nás. I keď sme kvôli nariadeným opatreniam nefungovali v bežnom režime, prístup ľudí v našom tíme bol fantastický. O to viac sa tešíme zo zhmotnenia vlajkovej predajne v centre Trenčína, ktorú sme otvorili koncom tohto júna.

Ako hodnotíme zmenu značky Briliant na Mikuš Diamonds po 5 rokoch?

Za týmto účelom sme vyspovedali aj našu dlhoročnú profesionálnu predajkyňu Zuzku Baluchovú, ktorá hovorí, že 5 rokov od zmeny značky Briliant na Mikuš Diamonds ubehlo ako voda.

„Spomínam si, že spočiatku boli niektorí zákazníci mierne rozpačití, lebo si neboli istí, či sme to stále my, ale veľmi rýchlo si na to zvykli a ocenili tento krok. Čo ma však teší najviac, je spätná väzba od klientov, ktorí si veľmi pochvaľujú kvalitu našich šperkov. Tú je vidieť na prvý pohľad. A to práve vďaka Mikušovcom, ktorí sú odborníci v tom, čo robia a súčasne sú veľmi ľudskí. Aj vďaka tomu som ku šperkom nadobudla úplne iný vzťah a aj po 10 rokoch sa stále teším do práce. Teraz o to viac, že sme spolu s kolegyňami v nových nádherných priestoroch v srdci Trenčína, kde sa spája história s modernou. To akoby nadväzuje aj na samotné šperky, pretože klientom vieme ponúknuť nestarnúcu klasiku, svieže moderné kúsky, no takisto aj minimalistické šperky. Skutočne každý si tu nájde to svoje.“

Ako hodnotíme zmenu značky Briliant na Mikuš Diamonds po 5 rokoch?

Keď je aj výber šperkov zážitkom

Ako však ďalej Zuzka vysvetľuje, nejde len o šperky. Ide o zážitok. „Klienti sa od nás neponáhľajú. Tunajšia atmosféra je veľmi špecifická, priam komorná, s príjemnou hudbou, štandardne ponúkame kávu, víno či prosecco a z kapacitných dôvodov sa venujeme iba dvom klientom. V prípade, že nás navštívite v čase, kedy sa vám nemôžeme venovať, upozorní vás na to jednak aktuálny oznam na predajni, ale aj náš portier. Ten si od vás (v prípade záujmu) vypýta kontakt a ozve sa vám, keď bude predajňa opäť voľná, prípadne si môžete dohodnúť konkrétny termín návštevy. Aj toto je dôkaz, že sa snažíme poskytovať našim zákazníkom nadštandard. V každom stupni. V každom kroku.

Ako hodnotíme zmenu značky Briliant na Mikuš Diamonds po 5 rokoch?

A keďže sa všetko v živote navracia ku svojim koreňom, nechajme na záver prehovoriť Ivana Mikuša, nášho generálneho riaditeľa, ktorý v roku 1998 založil klenotníctvo Briliant, aby neskôr vložil obrovskú dôveru do rúk svojich detí. Aj pri spomínanom rebrandingu. 

„Rodina u nás symbolizuje celý kolektív skvelých kolegov, ktorí za značkou stoja dlhé roky. Preto sme hľadali a našli jedinečný názov – Mikuš Diamonds. Je to obrovský záväzok voči klientom a my veríme, že ich nesklameme ani v budúcnosti. Úlohou šperkov totiž je a vždy bude prinášať radosť.“