Priatelia, súčasná situácia je pre mnohých z nás veľmi náročná, všetci prežívame skutočne zložité a ťažké obdobie. Za celý náš pracovný kolektív môžem zatiaľ povedať, že dopady, ktoré naša spoločnosť pociťuje, sú „iba“ ekonomické a po zdravotnej stránke sme všetci v poriadku. A chcem veriť, že to takto zostane aj v budúcnosti.
Situácia nie je ľahká ani pre nás. Ak by súčasný stav trval príliš dlho, sami to určite nedokážeme zvládnuť. Aj my máme svoje záväzky, ktoré si chceme plniť. Voči našim zamestnancom a zároveň kolegom zlatníkom, kolegyniam v klenotníctvach a všetkým, ktorí sa na chode našej spoločnosti podieľajú a sú neoddeliteľnou súčasťou našej rodinnej spoločnosti. V týchto dňoch vnímame ich silnú podporu a ústretové, ľudské kroky voči nám. Je to pre nás hnacím motorom do ďalšej práce, aby sme Vám opäť mohli prinášať radosť, keď sa život po víruse vráti do starých koľají. Bolo by však nanajvýš alibistické tváriť sa, že v súčasnej situácii to dokážeme zvládnuť bez akýchkoľvek príjmov doslova na neurčito.
Ako mi však povedala kolegyňa Zuzka: „Kto už by pomáhal nám, klenotníkom? Veď každý si povie, nech si vyberú z trezora prsteň, predajú ho a pomôžu oni.“ Radi by sme, no nemáme kde. Jedinou cestou predaja je pre nás momentálne náš e-shop a je dosť možné, že to takto zostane na veľmi dlhé obdobie.
Kto pomôže Slovensku?
A práve prostredníctvom nášho e-shopu by sme chceli poskytnúť pomoc aj od nás. Chceme tým vyjadriť našu účasť a tiež cítime našu túžbu pomôcť. Dnes totiž môžeme pomôcť my a možno zajtra budeme tými, ktorí budú pomoc taktiež potrebovať.
Z toho dôvodu sme sa rozhodli otvoriť si transparentný účet, na ktorý budú počas celého obdobia zatvorenia našich predajní smerované všetky tržby našej rodinnej firmy z predaja prostredníctvom e-shopu. Presnú polovicu z predajnej ceny bez DPH prevedieme na účet iniciatívy ktopomozeslovensku.sk alebo priamo na účet zdravotníckych zariadení, ktoré vynakladajú veľké úsilie v boji proti koronavírusu. Táto iniciatíva vznikla na popud slovenských podnikateľov a firiem, ktorí sa spojili, aby pomohli zlepšiť aktuálnu situáciu. Za vyzbierané peniaze bude nakúpené zdravotnícke vybavenie – rúška, rukavice, celotelové obleky a čističky vzduchu pre nemocnice, súkromné aj verejné zdravotnícke zariadenia, domovy sociálnych služieb a zariadenia pre seniorov. Hlavným cieľom je starať sa o zdravie zdravotníckeho personálu, aby mohli byť našou hlavnou oporou v boji proti koronavírusu.
Prečo sa zapojiť?
Ruku na srdce, naše krásne Slovensko netvorí len „mikrovesmír“ rodina a priatelia, ale my všetci, lebo práve teraz oveľa intenzívnejšie pociťujeme, čo všetko sme vnímali ako samozrejmé a aké oblasti života sú na seba bezprostredne či nepriamo naviazané. Jedným dychom – všetko so všetkým hlboko súvisí. A aj napriek súčasnej ťaživej atmosfére sa v týchto dňoch ukazuje vzájomná ľudská pomoc a solidarita ako účinný „liek“ na zákerný koronavírus. Nie je teda prehnané, ak na tomto mieste povieme, že to, ako sa zachováme dnes, neovplyvní náš život len v osobnej či pracovnej rovine, ale hlavne v celospoločenskej. Práve preto vidíme obrovský zmysel v pomoci, ktorú spúšťame aj vďaka avizovanej iniciatíve.
Ako bude prebiehať prevod prostriedkov?
Prevod zrealizujeme vždy po 14 dňoch od prevzatia tovaru, teda v momente, kedy už bude zrejmé, že náš klient od kúpy neodstúpi. Tento fakt sa vzťahuje na Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, kedy je kupujúci oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
Pre klientov zostane vo výbere možnosť voľby spôsobu platby:
-
Prevod na transparentný účet (SK71 0900 0000 0051 6931 1085)
-
Okamžitý prevod na štandardný účet (SK15 7500 0000 0040 2280 5019)
-
Platba kartou
Formy platby podľa vyššie spomenutých bodov 2 a 3 sme ponechali ako možnosť voľby z dôvodu, že každý klient nemusí chcieť, aby bola jeho kúpa viditeľná prostredníctvom transparentného účtu – čo už z jeho samotnej povahy vyplýva (i keď ide len o meno, priezvisko a sumu). Všetky takéto platby však interne po ich pripísaní na účet prevedieme rovnako na transparentný účet, aby boli sumy verejne viditeľné (avšak bez údajov o kupujúcom).
Možnosť zakúpenia šperku s 10% zľavou
Nikdy v histórii našej značky sme neponúkali na naše výrobky žiadne zľavy. Veľmi si totiž ceníme našich kolegov a ich prácu, pretože vieme, koľko úsilia je za každým jedným z našich šperkov. Vieme však tiež, že sú i hodnoty oveľa dôležitejšie než osobná hrdosť.
Z tohto dôvodu sa môžete Vy, naši zákazníci, pri nákupe sami rozhodnúť, či chcete šperk zakúpiť v plnej cene a aj takýmto spôsobom prejaviť svoju spoluúčasť, alebo so zľavou 10%, ktorú Vám poskytneme ako poďakovanie za Vašu dôveru.
Možnosť voľby 10% zľavy ponecháme iba v prípade prevodu na transparentný účet. Automatická možnosť takejto voľby zľavy pri platbe kartou a okamžitým prevodom nie je z technických príčin možná, avšak, ak bude mať klient záujem o zľavu aj pri tejto forme platby, prostriedky v hodnote zľavy mu vrátime späť prevodom na účet. Ďalší a nemenej dôležitý bod – vzhľadom na zatvorené predajne Mikuš Diamonds bude doručenie šperkov prebiehať prostredníctvom kuriéra. Doba dodania objednaného produktu je zvyčajne 7 pracovných dní.
Veríme, že príbeh šperkov nekončí...
Budeme poctení, ak sa nám takýmto spôsobom podarí prispieť k tomu, aby sme spoločne lepšie zvládli zložité obdobie, ktoré nás nepochybne ešte čaká. Zároveň veríme, že zakúpením nášho šperku urobíte radosť a potešíte oči aj dušu milovanej osoby. Práve pre tento účel sú všetky naše šperky robené – pozdvihujú náladu a pripomínajú krásne okamihy, na ktoré vplyvom bežných i náročných dní veľakrát zabúdame...
Ďakujem a prajem Vám a Vašim blízkym hlavne veľa zdravia!
Ivan Mikuš, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Mikuš Diamonds
Ľubica Sekerková, 19. marec 2020